PUTIIKKI ROOSAN ASIAKASREKISTERIN TIETOSUOJASELOSTE
1 Rekisterinpitäjä
Putiikki Roosa (y-tunnus 2517810-4), Mannerheiminkatu 15, 21100 Naantali
Rekisteriasioiden yhteyshenkilö:
Kirsi Rantala
puh. 0400 583 011
2 Rekisterin nimi
a) Putiikki Roosan asiakasrekisteri
b) Putiikki Roosan markkinointi- ja viestintärekisteri
3 Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Henkilötietoja käsitellään tarkoituksissa, jotka liittyvät asiakassuhteen hoitamiseen, hallinnointiin ja kehittämiseen, palvelujen tarjoamiseen ja toimittamiseen sekä palvelujen kehittämiseen ja laskutukseen liittyen.
Lisäksi henkilötietoja käsitellään asiakkaille suunnatussa viestinnässä kuten tiedotus- ja uutisointitarkoituksissa sekä markkinoinnissa, jonka osana henkilötietoja käsitellään myös suoramarkkinointiin ja sähköiseen suoramarkkinointiin liittyvissä tarkoituksissa.
Asiakkaalla on oikeus kieltää hänelle kohdistettu suoramarkkinointi.
Rekisterinpitäjä käsittelee tietoja itse sekä hyödyntää henkilötietojen käsittelyssä rekisterinpitäjän puolesta ja lukuun toimivia alihankkijoita.
4 Käsittelyn oikeusperusteet
Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteita ovat seuraavat EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (jäljempänä myös ”GDPR”) mukaiset perusteet:
1. rekisteröity on antanut suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn yhtä tai useampaa erityistä tarkoitusta varten (GDPR 6 art. 1.a);
2. käsittely on tarpeen sellaisen sopimuksen täytäntöön panemiseksi, jossa rekisteröity on osapuolena, tai sopimuksen tekemistä edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseksi rekisteröidyn pyynnöstä (GDPR 6 art. 1.b);
3. käsittely on tarpeen rekisterinpitäjän tai kolmannen osapuolen oikeutettujen etujen toteuttamiseksi (GDPR 6 art. 1.f).
Edellä mainittu rekisterinpitäjän oikeutettu etu perustuu rekisteröidyn henkilön ja rekisterinpitäjän välillä olevaan merkitykselliseen ja asianmukaiseen suhteeseen, joka on seurausta siitä, että rekisteröity on rekisterinpitäjän asiakas, ja kun käsittely tapahtuu tarkoituksiin, joita rekisteröity on kohtuudella voinut odottaa henkilötietojen keräämisen ajankohtana ja asianmukaisen suhteen yhteydessä.
5 Rekisterin tietosisältö (käsiteltävät henkilötietoryhmät)
Rekisteri sisältää seuraavat tiedot rekisteröidyistä henkilöistä:
etu- ja sukunimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, asiointitiedot
6 Säännönmukaiset tietolähteet
Henkilötietoja kerätään rekisteröidyltä henkilöltä itseltään.
Henkilötietoja kerätään ja päivitetään myös sovellettavan lainsäädännön rajoissa yleisesti saatavilla olevista lähteistä, jotka liittyvät rekisterinpitäjän ja rekisteröidyn henkilön välisen asiakassuhteen toteuttamiseen ja joiden avulla rekisterinpitäjä toteuttaa asiakassuhteiden ylläpitämiseen liittyviä velvollisuuksiaan.
Markkinointi- ja viestintärekisteriin kerätään tietoja myös ulkopuolisista palveluista tai sovelluksista, kuten Facebook, Instagram, muut sosiaalisen median kanavat, Mailchimp, mahdolliset messut ja tapahtumat, asiakastapaamiset, yhteistyökumppanit.
7 Henkilötietojen säilytysaika
Rekisteriin kerättyjä tietoja säilytetään niin kauan ja siinä laajuudessa kuin on tarpeellista suhteessa niihin alkuperäisiin tai yhteensopiviin tarkoituksiin, joihin henkilötiedot on kerätty.
Rekisterinpitäjä arvioi tietojen säilyttämisen tarpeellisuutta säännöllisesti ja toteuttaa kaikki mahdolliset kohtuulliset toimenpiteet sen varmistamiseksi, että käsittelyn tarkoituksiin nähden epätarkat, virheelliset tai vanhentuneet henkilötiedot poistetaan tai oikaistaan.
8 Henkilötietojen vastaanottajat sekä tietojen säännönmukaiset luovutukset
Henkilötietoja ei luovuteta ulkopuolisille tahoille.
9 Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Rekisteriin sisältyviä henkilötietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.
10 Rekisterin suojauksen periaatteet
Henkilötietoja sisältäviä aineistoja säilytetään lukituissa tiloissa ja pääsy tietoihin on estetty tarpeellisten turvatoimien avulla. Käyttöoikeudet asiakasrekisteriin annetaan rekisterinpitäjän työntekijöille siinä laajuudessa kuin kunkin työtehtävät sitä edellyttävät. Käyttäjiä sitoo vaitiolovelvollisuus. Rekisteriä ylläpidetään rekisterinpitäjän tiloissa tietoteknisillä laitteilla ja järjestelmillä, joissa on asian- ja ajanmukaiset tieto- ja tietoturvatekniset suojausjärjestelmät.
11 Rekisteröidyn oikeudet
Rekisteröidyllä on seuraavat EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet:
Rekisteröidyn oikeuksien toteuttamista koskevat pyynnöt osoitetaan kohdassa 1 mainitulle rekisterinpitäjän yhteyshenkilölle.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 16.4.2020 alkaen.
Putiikki Roosa
Mannerheiminkatu 15
21100 Naantali
+358400583011
postia@putiikkiroosa.fi
putiikkiroosa.fi
2517810-4
Putiikki Roosan verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille kaikkialle Suomeen (pl. Ahvenanmaa). Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Putiikki Roosa pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksunvälityspalvelun tarjoajana toimii kotimainen Checkout Finland Oy. Voit valita monipuolisesta maksutapavalikoimasta sinulle sopivimman ja Checkout välittää maksusi kauppiaalle. Tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi lukee saajana Checkout Finland.
CHECKOUT FINLAND OY (2196606-6), PL 308, 00013 OP, asiakaspalvelu@checkout.fi, p. 0800 552 010
Finanssivalvonta valvoo palveluntarjoajan toimintaa. Finanssivalvonta, Snellmaninkatu 6, PL 103, 00101 Helsinki (www.fiva.fi)
https://www.checkout.fi/ehdot-ja-sopimukset/maksuehdot
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Putiikki Roosa yleiset ehdot.
Kun tilauksesi on vastaanotettu, saat sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden arkisin klo 10-14 seuraavilla tiedoilla:
Putiikki Roosa
Mannerheiminkatu 15
21100 Naantali
+358400583011
postia@putiikkiroosa.fi
putiikkiroosa.fi
2517810-4
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Postipaketti 7,90€ (postikuluja ei veloiteta, kun tilaus on yli 150€)
Nouto myymälästä 0,00€
Tilatut tuotteet toimitetaan 3-7 päivän kuluessa tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Mahdollisista viivästyksistä ilmoitetaan välittömästi tilaamisen jälkeen. Putiikki Roosa ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Suomen kuluttajasuojalain mukaisesti asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa tilatut tuotteet 14 päivän kuluessa. Oikeus päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tilatut tuotteet on vastaanotettu. Asiakas vastaa vaihdosta tai palautuksesta aiheutuvista postikuluista. Kaikki vaihdettavat tai palautettavat tuotteet pitää olla ehjiä, käyttämättömiä ja alkuperäispakkauksissa. Vaatteiden hintalappuvyötteet on oltava paikoillaan ja sinettien rikkomattomia.
Vaihto- ja palautusoikeuden käyttämiseksi on asiakkaan lähetettävä sähköpostilla kirjallinen selvitys, jossa yksilöidään vaihdettava tai palautettava tuote, liitetään mukaan kopio tilausvahvistuksesta sekä seuraavat yhteystiedot: nimi, osoite ja puhelinnumero. Asiakkaan tulee noudattaa sähköpostitse annettavia ohjeita ennen vaihdettavan tai palautettavan tuotteen lähettämistä.
Mikäli asiakas ei ole yhteydessä myyjään ennen palautettavan tuotteen lähettämistä, ei palautusta vastaanoteta. Palautuksen vastaanottaminen edellyttää asiakkaalta aina yhteydenottoa ennen lähettämistä ja 14 päivän määräajan noudattamista.
Kun palautettava tuote on saapunut, se tarkistetaan ja mikäli se on täysin myyntikuntoinen pakkaus mukaanlukien, palautetaan ostohinta asiakkaalle viipymättä 10,00€ käsittelykuluilla (tai sitä suuremmilla toteutuneilla toimituskuluilla) vähennettynä. Mikäli tuote vaihdetaan toiseen tuotteeseen, maksaa asiakas ainoastaan uudet toimituskulut (postipaketti 7,90€ tai nouto myymälästä 0,00€).
Palautustilanteessa asiakkaan tilille palautetaan viivytyksettä kaikki häneltä saadut suoritukset 10,00€ käsittelykuluilla (tai sitä suuremmilla toteutuneilla toimituskuluilla) vähennettynä, mikäli tuote pakkauksineen palautuu käyttämättömänä ja myyntikuntoisena. Jos tuote ei palaudu myyntikuntoisessa alkuperäispakkauksessa tai hintalappuvyötteet on rikottu, mutta tuote on muilta osin myyntikuntoinen, velotetaan asiakkaalta kuluna 30% tuotteen ostohinnasta. Vaihtoa tai palautusta ei voida hyväksyä lainkaan, mikäli tuotetta on käytetty tai kohdeltu niin, ettei se ole enää täysin myyntikuntoinen.
Asiakkaan kaupanteon yhteydessä tekemät suoritukset palautetaan joko aikaisemmin käytetyn maksutavan mukaisesti tai lahjakortilla. Mikäli asiakas valitsee rahapalautuksen sijasta lahjakortin, ei käsittelykuluja veloiteta.
Asiakkaan on lähetettävä palautettavat tuotteet takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun tilatut tuotteet on vastaanotettu. Tämän määräajan jälkeen tapahtuvia palautuksia ei enää vastaanoteta.
Asiakas vastaa siitä, että palautettava tuote pakataan niin huolellisesti, että se säilyttää myyntikuntonsa kuljetuksen aikana.
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, peritään 20,00€ käsittelymaksu tai aiheutuneet toimitus- ja palautuskulut.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä myyjälle viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, täytyy sinun tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle.