Tietosuojaseloste

PUTIIKKI ROOSAN ASIAKASREKISTERIN TIETOSUOJASELOSTE

1 Rekisterinpitäjä

Putiikki Roosa (y-tunnus 2517810-4), Mannerheiminkatu 15, 21100 Naantali

Rekisteriasioiden yhteyshenkilö:
Kirsi Rantala
puh. 0400 583 011

2 Rekisterin nimi

a) Putiikki Roosan asiakasrekisteri

b) Putiikki Roosan markkinointi- ja viestintärekisteri

3 Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Henkilötietoja käsitellään tarkoituksissa, jotka liittyvät asiakassuhteen hoitamiseen, hallinnointiin ja kehittämiseen, palvelujen tarjoamiseen ja toimittamiseen sekä palvelujen kehittämiseen ja laskutukseen liittyen.

Lisäksi henkilötietoja käsitellään asiakkaille suunnatussa viestinnässä kuten tiedotus- ja uutisointitarkoituksissa sekä markkinoinnissa, jonka osana henkilötietoja käsitellään myös suoramarkkinointiin ja sähköiseen suoramarkkinointiin liittyvissä tarkoituksissa.

Asiakkaalla on oikeus kieltää hänelle kohdistettu suoramarkkinointi.

Rekisterinpitäjä käsittelee tietoja itse sekä hyödyntää henkilötietojen käsittelyssä rekisterinpitäjän puolesta ja lukuun toimivia alihankkijoita.

4 Käsittelyn oikeusperusteet

Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteita ovat seuraavat EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (jäljempänä myös ”GDPR”) mukaiset perusteet:

1. rekisteröity on antanut suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn yhtä tai useampaa erityistä tarkoitusta varten (GDPR 6 art. 1.a);

2. käsittely on tarpeen sellaisen sopimuksen täytäntöön panemiseksi, jossa rekisteröity on osapuolena, tai sopimuksen tekemistä edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseksi rekisteröidyn pyynnöstä (GDPR 6 art. 1.b);

3. käsittely on tarpeen rekisterinpitäjän tai kolmannen osapuolen oikeutettujen etujen toteuttamiseksi (GDPR 6 art. 1.f).

    Edellä mainittu rekisterinpitäjän oikeutettu etu perustuu rekisteröidyn henkilön ja rekisterinpitäjän välillä olevaan merkitykselliseen ja asianmukaiseen suhteeseen, joka on seurausta siitä, että rekisteröity on rekisterinpitäjän asiakas, ja kun käsittely tapahtuu tarkoituksiin, joita rekisteröity on kohtuudella voinut odottaa henkilötietojen keräämisen ajankohtana ja asianmukaisen suhteen yhteydessä. 

    5 Rekisterin tietosisältö (käsiteltävät henkilötietoryhmät)

    Rekisteri sisältää seuraavat tiedot rekisteröidyistä henkilöistä:

    etu- ja sukunimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, asiointitiedot

      6 Säännönmukaiset tietolähteet

      Henkilötietoja kerätään rekisteröidyltä henkilöltä itseltään. Henkilötietoja kerätään ja päivitetään myös sovellettavan lainsäädännön rajoissa yleisesti saatavilla olevista lähteistä, jotka liittyvät rekisterinpitäjän ja rekisteröidyn henkilön välisen asiakassuhteen toteuttamiseen ja joiden avulla rekisterinpitäjä toteuttaa asiakassuhteiden ylläpitämiseen liittyviä velvollisuuksiaan. Markkinointi- ja viestintärekisteriin kerätään tietoja myös ulkopuolisista palveluista tai sovelluksista, kuten Facebook, Instagram, muut sosiaalisen median kanavat, Mailchimp, mahdolliset messut ja tapahtumat, asiakastapaamiset, yhteistyökumppanit.

      7 Henkilötietojen säilytysaika

      Rekisteriin kerättyjä tietoja säilytetään niin kauan ja siinä laajuudessa kuin on tarpeellista suhteessa niihin alkuperäisiin tai yhteensopiviin tarkoituksiin, joihin henkilötiedot on kerätty. 

      Rekisterinpitäjä arvioi tietojen säilyttämisen tarpeellisuutta säännöllisesti ja toteuttaa kaikki mahdolliset kohtuulliset toimenpiteet sen varmistamiseksi, että käsittelyn tarkoituksiin nähden epätarkat, virheelliset tai vanhentuneet henkilötiedot poistetaan tai oikaistaan.

      8 Henkilötietojen vastaanottajat sekä tietojen säännönmukaiset luovutukset

      Henkilötietoja ei luovuteta ulkopuolisille tahoille.

      9 Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

      Rekisteriin sisältyviä henkilötietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.

      10 Rekisterin suojauksen periaatteet

      Henkilötietoja sisältäviä aineistoja säilytetään lukituissa tiloissa ja pääsy tietoihin on estetty tarpeellisten turvatoimien avulla. Käyttöoikeudet asiakasrekisteriin annetaan rekisterinpitäjän työntekijöille siinä laajuudessa kuin kunkin työtehtävät sitä edellyttävät. Käyttäjiä sitoo vaitiolovelvollisuus. Rekisteriä ylläpidetään rekisterinpitäjän tiloissa tietoteknisillä laitteilla ja järjestelmillä, joissa on asian- ja ajanmukaiset tieto- ja tietoturvatekniset suojausjärjestelmät.

      11 Rekisteröidyn oikeudet

      Rekisteröidyllä on seuraavat EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet:

      1. oikeus saada rekisterinpitäjältä vahvistus siitä, että häntä koskevia henkilötietoja käsitellään tai että niitä ei käsitellä, ja jos näitä henkilötietoja käsitellään, oikeus saada pääsy henkilötietoihin sekä seuraavat tiedot: (i) käsittelyn tarkoitukset; (ii) kyseessä olevat henkilötietoryhmät; (iii) vastaanottajat tai vastaanottajaryhmät, joille henkilötietoja on luovutettu tai on tarkoitus luovuttaa; (iv) mahdollisuuksien mukaan henkilötietojen suunniteltu säilytysaika tai jos se ei ole mahdollista, tämän ajan määrittämiskriteerit; (v) rekisteröidyn oikeus pyytää rekisterinpitäjältä häntä itseään koskevien henkilötietojen oikaisemista tai poistamista taikka henkilötietojen käsittelyn rajoittamista tai vastustaa tällaista käsittelyä; (vi) oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle; (vii) jos henkilötietoja ei kerätä rekisteröidyltä, kaikki tietojen alkuperästä käytettävissä olevat tiedot (GDPR 15 art.). Nämä kuvatut perustiedot (i)–(vii) annetaan rekisteröidylle henkilölle lomakkeella;
      2. oikeus peruuttaa suostumus milloin tahansa tämän vaikuttamatta suostumuksen perusteella ennen sen peruuttamista suoritetun käsittelyn lainmukaisuuteen (GDPR 7 art.);
      3. oikeus vaatia, että rekisterinpitäjä oikaisee ilman aiheetonta viivytystä rekisteröityä koskevat epätarkat ja virheelliset henkilötiedot sekä oikeus saada puutteelliset henkilötiedot täydennettyä, muun muassa toimittamalla lisäselvitys ottaen huomioon tarkoitukset, joihin tietoja käsiteltiin (GDPR 16 art.);
      4. oikeus saada rekisterinpitäjä poistamaan rekisteröityä koskevat henkilötiedot ilman aiheetonta viivytystä, edellyttäen, että (i) henkilötietoja ei enää tarvita niihin tarkoituksiin, joita varten ne kerättiin tai joita varten niitä muutoin käsiteltiin; (ii) rekisteröity peruuttaa suostumuksen, johon käsittely on perustunut, eikä käsittelyyn ole muuta laillista perustetta; (iii) rekisteröity vastustaa käsittelyä henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseensa liittyvällä perusteella eikä käsittelyyn ole olemassa perusteltua syytä tai rekisteröity vastustaa käsittelyä suoramarkkinointitarkoituksia varten; (iv) henkilötietoja on käsitelty lainvastaisesti; tai (v) henkilötiedot on poistettava unionin oikeuteen tai kansallisen lainsäädäntöön perustuvan rekisterinpitäjään sovellettavan lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi (GDPR 17 art.);
      5. oikeus siihen, että rekisterinpitäjä rajoittaa käsittelyä, jos (i) rekisteröity kiistää henkilötietojen paikkansapitävyyden, jolloin käsittelyä rajoitetaan ajaksi, jonka kuluessa rekisterinpitäjä voi varmistaa niiden paikkansapitävyyden; (ii) käsittely on lainvastaista ja rekisteröity vastustaa henkilötietojen poistamista ja vaatii sen sijaan niiden käytön rajoittamista; (iii) rekisterinpitäjä ei enää tarvitse kyseisiä henkilötietoja käsittelyn tarkoituksiin, mutta rekisteröity tarvitsee niitä oikeudellisen vaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi; tai (iv) rekisteröity on vastustanut henkilötietojen käsittelyä henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseensa liittyvällä perusteella odotettaessa sen todentamista, syrjäyttävätkö rekisterinpitäjän oikeutetut perusteet rekisteröidyn perusteet (GDPR 18 art.); 
      6. oikeus saada itseään koskevat henkilötiedot, jotka rekisteröity on toimittanut rekisterinpitäjälle, jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa, ja oikeus siirtää kyseiset tiedot toiselle rekisterinpitäjälle sen rekisterinpitäjän estämättä, jolle henkilötiedot on toimitettu, jos käsittely perustuu asetuksen tarkoittamaan suostumukseen ja käsittely suoritetaan automaattisesti (GDPR 20 art.); 
      7. oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle jos rekisteröity katsoo, että häntä koskevien henkilötietojen käsittelyssä rikotaan EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR 77 art.).

      Rekisteröidyn oikeuksien toteuttamista koskevat pyynnöt osoitetaan kohdassa 1 mainitulle rekisterinpitäjän yhteyshenkilölle.

      Ostoskorisi on tyhjä

      Toimitusehdot

      Nämä toimitusehdot ovat voimassa 16.4.2020 alkaen.

      Verkkokauppa

      Putiikki Roosa
      Mannerheiminkatu 15
      21100 Naantali

      +358400583011
      postia@putiikkiroosa.fi
      putiikkiroosa.fi
      2517810-4

      Putiikki Roosan verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille kaikkialle Suomeen (pl. Ahvenanmaa). Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Putiikki Roosa pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

      Tilaaminen

      Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

      Maksaminen ja maksutavat

      Maksunvälityspalvelun tarjoajana toimii kotimainen Checkout Finland Oy. Voit valita monipuolisesta maksutapavalikoimasta sinulle sopivimman ja Checkout välittää maksusi kauppiaalle. Tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi lukee saajana Checkout Finland.

      CHECKOUT FINLAND OY (2196606-6), PL 308, 00013 OP, asiakaspalvelu@checkout.fi, p. 0800 552 010
      Finanssivalvonta valvoo palveluntarjoajan toimintaa. Finanssivalvonta, Snellmaninkatu 6, PL 103, 00101 Helsinki (www.fiva.fi)

      https://www.checkout.fi/ehdot-ja-sopimukset/maksuehdot

      Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Putiikki Roosa yleiset ehdot.

      Tilaus- ja maksuvahvistus

      Kun tilauksesi on vastaanotettu, saat sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

      Asiakaspalveluumme saat yhteyden arkisin klo 10-14 seuraavilla tiedoilla:

      Putiikki Roosa
      Mannerheiminkatu 15
      21100 Naantali

      +358400583011
      postia@putiikkiroosa.fi
      putiikkiroosa.fi
      2517810-4

      Toimitustavat ja -kulut

      Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

      Postipaketti 7,90€ (postikuluja ei veloiteta, kun tilaus on yli 150€)

      Nouto myymälästä 0,00€

      Toimitusaika

      Tilatut tuotteet toimitetaan 3-7 päivän kuluessa tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Mahdollisista viivästyksistä ilmoitetaan välittömästi tilaamisen jälkeen. Putiikki Roosa ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

      Palautusehdot

      Vaihto- ja palautusoikeus

      Suomen kuluttajasuojalain mukaisesti asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa tilatut tuotteet 14 päivän kuluessa. Oikeus päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tilatut tuotteet on vastaanotettu. Asiakas vastaa vaihdosta tai palautuksesta aiheutuvista postikuluista. Kaikki vaihdettavat tai palautettavat tuotteet pitää olla ehjiä, käyttämättömiä ja alkuperäispakkauksissa. Vaatteiden hintalappuvyötteet on oltava paikoillaan ja sinettien rikkomattomia.

      Vaihto- ja palautusoikeuden käyttämiseksi on asiakkaan lähetettävä sähköpostilla kirjallinen selvitys, jossa yksilöidään vaihdettava tai palautettava tuote, liitetään mukaan kopio tilausvahvistuksesta sekä seuraavat yhteystiedot: nimi, osoite ja puhelinnumero. Asiakkaan tulee noudattaa sähköpostitse annettavia ohjeita ennen vaihdettavan tai palautettavan tuotteen lähettämistä.

      Mikäli asiakas ei ole yhteydessä myyjään ennen palautettavan tuotteen lähettämistä, ei palautusta vastaanoteta. Palautuksen vastaanottaminen edellyttää asiakkaalta aina yhteydenottoa ennen lähettämistä ja 14 päivän määräajan noudattamista.

      Kun palautettava tuote on saapunut, se tarkistetaan ja mikäli se on täysin myyntikuntoinen pakkaus mukaanlukien, palautetaan ostohinta asiakkaalle viipymättä 10,00€ käsittelykuluilla (tai sitä suuremmilla toteutuneilla toimituskuluilla) vähennettynä. Mikäli tuote vaihdetaan toiseen tuotteeseen, maksaa asiakas ainoastaan uudet toimituskulut (postipaketti 7,90€ tai nouto myymälästä 0,00€).

      Palautuksen vaikutukset

      Palautustilanteessa asiakkaan tilille palautetaan viivytyksettä kaikki häneltä saadut suoritukset 10,00€ käsittelykuluilla (tai sitä suuremmilla toteutuneilla toimituskuluilla) vähennettynä, mikäli tuote pakkauksineen palautuu käyttämättömänä ja myyntikuntoisena. Jos tuote ei palaudu myyntikuntoisessa alkuperäispakkauksessa tai hintalappuvyötteet on rikottu, mutta tuote on muilta osin myyntikuntoinen, velotetaan asiakkaalta kuluna 30% tuotteen ostohinnasta. Vaihtoa tai palautusta ei voida hyväksyä lainkaan, mikäli tuotetta on käytetty tai kohdeltu niin, ettei se ole enää täysin myyntikuntoinen.

      Asiakkaan kaupanteon yhteydessä tekemät suoritukset palautetaan joko aikaisemmin käytetyn maksutavan mukaisesti tai lahjakortilla. Mikäli asiakas valitsee rahapalautuksen sijasta lahjakortin, ei käsittelykuluja veloiteta.

      Asiakkaan on lähetettävä palautettavat tuotteet takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun tilatut tuotteet on vastaanotettu. Tämän määräajan jälkeen tapahtuvia palautuksia ei enää vastaanoteta.

      Asiakas vastaa siitä, että palautettava tuote pakataan niin huolellisesti, että se säilyttää myyntikuntonsa kuljetuksen aikana.

      Lunastamaton paketti

      Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, peritään 20,00€ käsittelymaksu tai aiheutuneet toimitus- ja palautuskulut.

      Ongelmatilanteet

      Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä myyjälle viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, täytyy sinun tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle.